Polityka Prywatności icon

Polityka Prywatności

§1 Postanowienia ogólne

1. Administratorem Danych i Operatorem sklepu internetowego jest: „SISTRE” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie - adres: ul. Edwarda Dembowskiego 6/6, 71-533 Szczecin; NIP 8513267155; REGON 520579977; KRS 0000936270; adres e-mail: kontakt.sistre@gmail.com - dalej: „Administrator”/„Operator Sklepu”. Pojęcia tj. Kupujący i Usługobiorca stosuje się w niniejszej polityce w rozumieniu przyjętym na potrzeby Regulaminu sklepu internetowego.

2. W związku z brakiem obowiązku, nie został wyznaczony Inspektor Danych Osobowych. W sprawach związanych z ochroną danych osobowych kontaktować należy się pod adresem e-mail.

3. Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.U.UE.L.2016.119.1), dalej: „RODO”.

4. Administrator/Operator Sklepu dokłada starań, aby dla ochrony interesów osób, których zbierane dane dotyczą, ich przetwarzanie było zgodne z prwem, pozyskiwanie następowało dla oznaczonych i zgodnych z prawem celów oraz nie było poddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami, a także było adekwatne do celów, w jakich są przetwarzane i przechowywane, umożliwiając identyfikację osób, których dotyczą, przez okres nie dłuższy niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania.

§2 Zakres zbieranych danych

1. Dane osobowe są gromadzone i przetwarzane wyłącznie w oparciu o przewidziane prawem podstawy, a ich zakres zależy od kontekstu podania danych osobowych przez Kupującego/Usługobiorcę (tj. od rodzaju świadczonej usługi, podejmowanych czynności: rejestracji konta klienta, kontaktu, marketingu bezpośredniego, dystrybucji biuletynu – newslettera, zawarcia oraz realizacji umowy dotyczącej zakupu w sklepie internetowym, obsługi procesu reklamacji i zwrotu, wystawienia dokumentów księgowych, dochodzenia roszczeń lub obrony przed roszczeniami).

2. Dane osobowe, które przetwarza Administrator to przede wszystkim: imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, dane niezbędne do wystawienia faktury oraz dane zawarte w treści przesłanej do nas wiadomości, które otrzymujemy od Kupującego/Usługobiorcy na podstawie dobrowolnej zgody.

3. Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, przysługuje prawo: dostępu do treści danych, sprostowania danych, usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu.

§3 Cele zbierania danych i czas przetwarzania

1. Dane osobowe przetwarzane są w celu podjęcia na żądanie Kupującego/Usługobiorcy działań:

a) przed zawarciem umowy oraz w trakcie realizacji umowy, na zasadach opisanych w regulaminie, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przeprowadzenie działań niezbędnych do zawarcia umowy lub działań podjętych przed jej zawarciem; wywiązania się z obowiązków prawnych ciążących na Administratorze;

b) w zakresie finansów, obowiązków podatkowych i rachunkowości – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze;

c) w zakresie udzielenia odpowiedzi na pytanie kierowane do nas telefonicznie lub przesyłane za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Sklepu w ramach realizacji prawnie uzasadnionego interesu związanego z budowaniem i rozwijaniem relacji z Kupującym/Usługobiorcą i dążeniem do sprzedaży towarów i usług – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem;

d) dystrybucji biuletynu (newslettera) i przesyłania treści marketingowych za pośrednictwem kanałów komunikacji, na które Kupujący/Usługobiorcy wyrazili dobrowolną zgodę (wiadomość elektroniczna na wskazany adres e-mail w celu prezentacji ofert i warunków handlowych – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO, tj. osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów;

e) przed rejestracją konta klienta oraz w trakcie prowadzenia konta klienta – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) RODO, tj. przeprowadzenie działań niezbędnych do zawarcia umowy lub działań podjętych przed jej zawarciem; wywiązania się z obowiązków prawnych ciążących na Administratorze;

f) reklamacji lub odstąpienia od umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (j.w.);

g) analiza, statystyka i optymalizacja – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (j.w.).

2. Dane osobowe będą przetwarzanie wyłącznie przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane (okresy przechowywania danych odpowiada ww. celom zbierania danych), czyli:

a) przez czas niezbędny do świadczenia usług drogą elektroniczną oraz realizacji zamówienia, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy. Natomiast po upływie terminu przedawnienia, dane nadal mogą być przetwarzane w celach obrony, ustalenia lub dochodzenia roszczeń, jak również identyfikacji klienta powracającego;

b) przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi na zapytanie otrzymane pocztą elektroniczną, telefonicznie i przesłane za pośrednictwem formularza kontaktowego, jednak nie dłużej niż 6 miesięcy od momentu ostatniego kontaktu;

c) przez okres potrzebny do realizacji celu realizowanego na podstawie zgody, jednak nie dłużej niż do czasu jej odwołania;

d) przez czas funkcjonowania konta użytkownika;

e) przez czas niezbędny do realizacji procedury reklamacyjnej (tj. do czasu upływu terminu uprawnień z rękojmi) lub procedury odstąpienia (przez okres wymagany przez przepisy prawa);

f) przez okres wymagany przez przepisy prawa.

§3 Odbiorcy danych

1. Administrator jest uprawniony do przekazywania danych wyłącznie zaufanym odbiorcom, w szczególności podmiotom dostarczającym i obsługującym rozwiązania informatyczne, wsparcie obsługi strony internetowej, usługi marketingowe oraz obsługę prawną, wykonywane na rzecz Administratora/ Operator Sklepu.

2. Administrator w przypadku dokonania zakupu będzie przekazywał dane Kupującego operatorom płatności internetowych oraz operatorom pocztowym (firmom kurierskim, operatorom paczkomatów), z którymi zawarto odpowiednie umowy współpracy.

3. Administrator jest uprawniony do przekazywania danych również do urzędów skarbowych w zakresie niezbędnym do realizacji obowiązków podatkowo-rozliczeniowo-księgowych, które obejmują dane osobowe.

4. Administrator jest uprawniony do przekazywania, także w razie konieczności, podmiotom, organom lub instytucjom uprawnionym do uzyskania dostępu do danych na podstawie przepisów prawa, takim jak policja, sądy, prokuratury.

5. Dostawcy narzędzi zewnętrznych, z których korzysta sklep internetowy mogą gromadzić anonimowe informacje na temat Kupujących/Usługobiorców i wykorzystywać do przechowywania gromadzonych informacji serwery zlokalizowane na terenie całego świata (w tym w szczególności w Stanach Zjednoczonych Ameryki).

§5 Prawa Kupującego/Usługobiorcy związane z RODO

1. W związku z przetwarzaniem danych osobowych Kupującemu/Usługobiorcy przysługuje:

a) prawo do dostępu – polegające na uprawnieniu do uzyskania potwierdzenia, czy dane są faktycznie przez Sklep przetwarzane. W przypadku faktycznego przetwarzania danych możliwe jest udzielenie informacji w zakresie:

- celu w jakim dane osobowe są przetwarzane;

- kategorii przetwarzanych danych osobowych;

- informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane osobowe udostępniono lub zostaną udostępnione;

- planowanym okresie przechowywania danych osobowych albo kryteriach ustalania okresu przechowywania;

- informacji o przysługujących uprawnieniach do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (oczywiście o ile te konkretne prawa w danym przypadku przysługują);

- informacji o zautomatyzowanym procesie profilowania, a także o znaczeniu i przewidywanych konsekwencjach takiego przetwarzania dla osoby, której dane dotyczą;

b) prawo do usunięcia danych (prawo do „bycia zapomnianym”) – polegające na uprawnieniu do żądania od Administratora niezwłocznego usunięcia danych osobowych, w przypadku zaistnienia okoliczności tj.:

- dane osobowe nie są już potrzebne do celów, do których zostały zgromadzone;

- odwołano zgodę, na podstawie której odbywało się przetwarzanie i nie będzie istniała inna podstawa prawna do przetwarzania;

- złożono sprzeciw wobec przetwarzania i nie będzie istniała inna podstawa prawna do przetwarzania;

- dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem;

- usunięcie danych osobowych jest wymagane do spełnienia obowiązku prawnego;

Jeżeli udostępniono dane osobowe i wystąpiła przesłanka do ich usunięcia, to przy wykorzystaniu dostępnych technologii podjęte zostaną działania, zmierzające do poinformowania osób trzecich przetwarzających dane osobowe o tym, że żądanie usunięcia jest skierowane również do nich

i dotyczy wszystkich linków do tych danych osobowych lub kopii albo replikacji tych danych osobowych;

c) prawo do ograniczenia przetwarzania – polegające na uprawnieniu do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych, w przypadku zaistnienia okoliczności tj.:

- podważono prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający Administratorowi sprawdzenie prawidłowości tych danych;

- niezgodnie z prawem dane przetwarzano;

- dane osobowe nie są już potrzebne do celów, do których zostały zgromadzone, jednak osobie, której dane dotyczą są one potrzebne do wysunięcia, wykonania lub obrony roszczeń z tytułu prawa;

- złożono sprzeciw wobec przetwarzania;

d) prawo do złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania – polegające na uprawnieniu do zażądania niezwłocznego sprostowania nieprawidłowych danych osobowych, a także w ramach celów przetwarzania do zażądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych;

e) prawo do wniesienia skargi – polegające na uprawnieniu do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego odpowiedzialnego za ochronę danych (Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych lub inny właściwy organ nadzorczy.

f) prawo do przenoszenia danych - polegające na uprawnieniu do otrzymania udostępnionych nam swoich danych osobowych w uporządkowanym, zwyczajowym formacie umożliwiającym odczyt oraz prawo do niezakłóconego przez nas przekazania tych danych innemu administratorowi.

W przypadku skorzystania z ww. praw udzielenie odpowiedzi na zapytanie podlega udokumentowaniu przez okres 3 lat w celu udokumentowania realizacji przez nas obowiązków wynikających z przepisów prawa. Okres ten rozpoczyna się w momencie udzielenia ostatecznej odpowiedzi.

§6 Pliki cookies

1. Operator Sklepu nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies (tzw. „ciasteczkach”).

2. Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Kupującego/Usługobiorcy pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest Operator Sklepu.

3. Pliki cookies to dane informatyczne, przechowywane w urządzeniach końcowych użytkowników przeznaczonych do korzystania ze stron internetowych.

4. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer

5. W ramach Sklepu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików:

a) cookies: „sesyjne” (session cookies) - są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Kupującego/Usługobiorcy do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);

b) cookies „stałe” (persistent cookies) – są przechowywane są w urządzeniu końcowym Kupującego/Usługobiorcy przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.

6. Pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlać stronę internetową dostosowaną do indywidualnych preferencji; tworzenia statystyk, które pomagają zrozumieć w jaki sposób Kupujący/Usługobiorcy korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości; utrzymanie sesji Kupującego/Usługobiorcy (po zalogowaniu), dzięki której nie ma konieczności na każdej podstronie Sklepu ponownie wpisywać loginu i hasła.

7. Sklep wykorzystuje pliki cookies:

a) konieczne do prawidłowego funkcjonowania Sklepu – pliki przetwarzane są w oparciu o usprawiedliwiony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);

b) statystyczne: pozwalające na badanie ruchu na stronie internetowej, poznawanie preferencji naszych użytkowników, analizowanie ich zachowania na Stronie oraz umożliwiające interakcje z zewnętrznymi sieciami i platformami – pliki przetwarzane są w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);

c) marketingowe: pozwalające na dostosowanie wyświetlanych reklam i treści do preferencji Kupującego/Usługobiorcy oraz prowadzenie spersonalizowanych kampanii marketingowych – pliki przetwarzane są w oparciu o dobrowolną zgodę użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

8. W ramach sklepu wykorzystywane są pliki cookies podmiotów trzecich, tj.: Google Analytics, Google AdWords, Google AdSense, Facebook Custom Audiences, Facebook, Twitter, LinkedIN, Pinterest (pliki cookies narzędzi społecznościowych). Szczegółowe informacje o wykorzystywaniu przez Google danych gromadzonych podczas korzystania z witryn i aplikacji podmiotów współpracujących w dostępne są pod adresem: www.google.com/policies/privacy/partners.

9. Zasadniczo oprogramowanie służące do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym użytkownika. Kupujący/Usługobiorcy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione w szczególności w taki sposób, aby blokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu użytkownika.

10. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania (przeglądarki internetowej).

11. Zastosowanie ograniczeń dotyczących plików cookies może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej Sklepu.

12. Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika Sklepu, wykorzystywane mogą być również przez współpracujących z Operatorem Sklepu reklamodawców oraz inne współpracujące podmioty.

13. Więcej informacji na temat plików cookies dostępnych jest dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej.