×

Nasza pierwsza wiosenna nowość - Kardigan Shelby - już dostępny

×

Nasza pierwsza wiosenna nowość - Kardigan Shelby - już dostępny

Regulamin sklepu icon

Regulamin sklepu

§1 Postanowienia wstępne

1. Regulamin określa zasady i warunki składania zamówienia, zawierania umowy sprzedaży, dostawy i płatności, odstąpienia od umowy i postępowania reklamacyjnego, usługi subskrypcji biuletynu – newslettera oraz rejestracji i prowadzenia konta klienta - w sklepie internetowym SISTRE dostępnym pod adresem internetowym www.sistre.pl (dalej: „Sklep”).

2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu oraz prawa i obowiązki Sprzedawcy/Usługodawcy i Kupującego/Usługobiorcy.


§2 Definicje

1) Sprzedawca/Usługodawca – „SISTRE” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Szczecinie - adres: ul. E. Dembowskiego 6/6, 71-533 Szczecin; NIP 8513267155, REGON 520579977, KRS 0000936270, adres e-mail: kontakt.sistre@gmail.com;

2) Kupujący - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego albo osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (ułomna osoba prawna), która dokonuje zamówienia produktu i zawiera ze Sprzedawcą umowę sprzedaży;

3) Usługobiorca – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych w wypadkach przewidzianych przez przepisy prawa powszechnie obowiązującego albo osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej (ułomna osoba prawna), która dokonuje rejestracji w Sklepie (rejestruje konto) lub wyraża zgodę na otrzymywanie biuletynu – newslettera (subskrybuje).


§3 Usługi elektroniczne

1. Sprzedawca/Usługodawca świadczy usługi elektroniczne na rzecz Kupującego/Usługobiorcy przy pomocy Sklepu z wykorzystaniem sieci elektronicznej – Internet.

2. Usługami elektronicznymi są:
1) umożliwienie rejestracji i prowadzenie konta klienta;
2) umożliwienie złożenia zamówienia:
- po wcześniejszej rejestracji (poprzez konto klienta),
- bez rejestracji (jako gość);
3) subskrypcja biuletynu - newslettera.

3. Do korzystania z usług elektronicznych oferowanych przez Sklep (tj. rejestracji i prowadzenia konta klienta, składania zamówień przez formularz zamówienia, subskrypcji i korzystania z biuletynu) konieczny jest dostęp do sieci Internet oraz posiadanie aktywnego adresu e-mail. Nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie elektroniczne Kupującego/Usługobiorcy umożliwiające korzystanie ze Sklepu.


§4 Konto klienta

1. Korzystanie z konta klienta możliwe jest po dokonaniu przez Usługobiorcę rejestracji.

2. Stworzenie konta klienta wymaga wypełnienia formularza rejestracyjnego oraz zaznaczenia checkboxa „zarejestruj konto”.

3. W formularzu rejestracji niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę takich danych jak: imię i nazwisko/nazwa; adres (ulica, numer domu, mieszkania, kod pocztowy, miejscowość, kraj), adres poczty elektronicznej, numer telefonu kontaktowego oraz hasło.

4. Warunkiem dokonania rejestracji jest zapoznanie się z regulaminem i zaakceptowanie przez Usługobiorcę jego postanowień oraz wyrażenie przez Usługobiorcę zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas dokonywania rejestracji w celu realizacji i obsługi procesu rejestracji oraz obsługi po zakończeniu procesu tworzenia konta klienta. Zgoda jest dobrowolna, jednakże konieczna w celu realizacji ww. celów.

5. Z chwilą przesłania formularza rejestracyjnego pomiędzy Usługobiorcą a Usługodawcą zawierana jest umowa o prowadzenie konta klienta w Sklepie. Konto klienta prowadzone jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca może tę umowę wypowiedzieć ze skutkiem natychmiastowym w  każdej chwili, czego skutkiem będzie usunięcie konta Usługobiorcy. Rezygnacja z konta klienta wymaga przesłania stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres elektroniczny lub na adres pocztowy Usługodawcy.

6. Konto oznaczone jest indywidualnym loginem (adresem e-mail) i hasłem podanym przez Usługobiorcę.

7. W zbiorze w systemie teleinformacyjnym Usługodawcy gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych zamówieniach.

8. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Usługobiorcy i danym przekazanym przez niego w procesie rejestracji w trakcie korzystania z usługi „konto klienta”, podejmowane są przez Usługodawcę środki techniczne i organizacyjne odpowiednio dobrane do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa usług świadczonych przez Usługodawcę, w szczególności środki zapobiegające pozyskaniu i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.

9. Rejestracja konta klienta możliwa jest także w trakcie składania zamówienia.


§5 Składanie zamówienia

1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu (online) prowadzi sprzedaż detaliczną produktów prezentowanych na stronach Sklepu.

2. Złożenie zamówienia możliwe jest jedynie z użyciem formularza rejestracyjnego (poprzez konto klienta) albo bez użycia formularza rejestracyjnego (jako gość).

3. Zamówienia mogą być składane przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia.

4. Złożenie zamówienia na zasadach opisanych w regulaminie prowadzi do zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą. Za miejsce zawarcia umowy uważa się siedzibę Sprzedawcy. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim

5. Warunkiem złożenia zamówienia jest wypełnienie formularza zamówienia, dostępnego na stronie Sklepu poprzez podanie wszystkich wymaganych danych koniecznych do wysyłki i wygenerowania paragonu fiskalnego albo faktury VAT.'

6. Złożenie zamówienia wymaga:
1) dokonania wyboru produktu z oferty Sklepu (w tym rozmiaru, koloru oraz liczby sztuk);
2) dodania wybranego produktu do koszyka (przycisk – „dodaj do koszyka”);
3) zalogowania do konta klienta lub kontynuacji zakupu bez rejestracji (jako gość);
4) wypełnienia formularza zamówienia, poprzez:
a) podanie adresu do wysyłki,
b) wybór metody dostawy,
c) wybór metody płatności,
d) podanie danych do faktury;
e) podanie informacji dodatkowych lub uwag (fakultatywnie).
5) zapoznania się z regulaminem i akceptacji jego postanowień (checkbox – „akceptuję regulamin”);
6) wysłania zamówienia przez Kupującego poprzez jego zatwierdzenie (przycisk – „zamawiam z obowiązkiem zapłaty”).

7. Kupujący ma obowiązek podania w formularzu zamówienia prawdziwych danych, w tym danych osobowych. Sprzedawca ma prawo wstrzymania realizacji zamówienia, w przypadku gdy podane dane budzą uzasadnione wątpliwości, co do prawdziwości i poprawności. W takim przypadku Sprzedawca podejmie próbę wyjaśnienia wątpliwości, poprzez kontakt z Kupującym za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.

8. Warunkiem złożenia zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie postanowień niniejszego regulaminu oraz wyrażenie przez Kupującego zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas składania zamówienia w celu realizacji i obsługi zamówienia złożonego w Sklepie. Zgoda jest dobrowolna, jednakże konieczna w celu złożenia zamówienia.

9. Złożone zamówienie zostanie potwierdzone komunikatem bezpośrednio na stronie internetowej Sklepu oraz za pośrednictwem poczty elektronicznej (potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji). Komunikat zawiera informację o numerze zamówienia, cenie wraz z podatkami, wartości zamówienia, liczbie sztuk i nazwie towaru, szczegółach dostawy, kosztach dostawy, w tym opłatach za przesyłkę i innych kosztach, metodzie i formie płatności.

10. Kupujący ma prawo wprowadzenia do zamówienia zmiany, aż do momentu wysyłki zamówionego produktu. Zmiany mogą dotyczy rezygnacji z całości lub części produktów stanowiących zamówienie, zmiany adresu dostawy, zmiany danych odbiorcy zamówienia lub zmiany danych na fakturze. W celu dokonania zmian Kupujący ma obowiązek zawiadomić Sprzedawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonicznie.

11. W przypadku rezygnacji z zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana z góry, a środki zostały zaksięgowane na rachunku bankowym Sprzedawcy, zwrot zapłaconej ceny nastąpi w terminie 14 dni od dnia otrzymania rezygnacji przez Sprzedawcę.

12. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że zarówno Sprzedawca, jak i Kupujący wyraźnie zgodzili się na inny sposób zwrotu, który nie powoduje powstania dodatkowych kosztów po żadnej ze stron.

13. Zamówienia realizowane są w dni robocze w ciągu 3 dni, jednakże w terminie nie dłuższym niż 7 dni.

14. Realizacja zamówienia uzależniona jest od złożenia przez Kupującego zamówienia spełniającego wszystkie niezbędne warunki, które umożliwiają prawidłowe przeprowadzenie i skuteczne zakończenie tego procesu, w tym jego opłacenie.

15. Zamówienia są realizowane również poza terytorium Polski, tj. na terenie Unii Europejskiej oraz poza Unią Europejską (do wybranych krajów). W przypadku zamówienia, które ma zostać zrealizowane do innego kraju niż Polska, Zamawiający powinien przed złożeniem zamówienia skontaktować się ze Sprzedawcą w celu ustalenia zasad doręczenia zamówienia (potwierdzenia możliwości realizacji zamówienia do wybranego kraju spoza Unii Europejskiej) oraz jego kosztów (kosztów przesyłki, które mogą być różne od kosztów przewidzianych dla doręczeń realizowanych na terenie Polski).


§6 Biuletyn - newsletter

1. Usługodawca świadczy usługę biuletyn - newsletter, która polega na elektronicznym, cyklicznym przesyłaniu na wskazany przez Usługobiorcę adres poczty elektronicznej, biuletynu informacyjnego.

2. Biuletyn - newsletter zawiera informacje o produktach lub usługach, nowościach, promocjach oferowanych w Sklepie oraz o wydarzeniach dotyczących Usługodawcy i Sklepu.

3. Usługa świadczona jest po wcześniejszym wyrażeniu przez Usługobiorcę zgody na otrzymywanie biuletynu oraz po podaniu adresu poczty elektronicznej, na który ma być przesyłany biuletyn –newsletter.

4. Warunkiem realizacji usługi jest, także zapoznanie się i zaakceptowanie przez Usługobiorcę postanowień niniejszego regulaminu oraz wyrażenie przez Usługobiorcę zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas wyrażania zgody na otrzymywanie biuletynu - newslettera. Zgoda jest dobrowolna, jednakże konieczna dla realizacji usługi biuletyn - newsletter.

5. Usługobiorca może wyrazić zgodę na otrzymywanie biuletynu poprzez zaznaczenie odpowiedniego checkboxa w formularzu rejestracyjnym w trakcie zakładania konta klienta albo poprzez wciśnięcie przycisku „zapisz się” znajdującego się w dolnej części strony internetowej na pasku zatytułowanym „Newsletter” oraz w ramce wyświetlanej na stronie internetowej albo w wiadomości e-mail przesłanej do Usługobiorcy.

6. Usługa Newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony.

7. Usługobiorca może zrezygnować z otrzymywania biuletynu – newslettera w każdym czasie, bez podawania przyczyny, klikając w odpowiedni checkbox służący do rezygnacji albo przesyłając do Usługodawcy stosowne pisemne żądanie, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej lub na adres pocztowy.


§7 Zgłoszenie reklamacyjne związane z usługami elektronicznymi

1. Zgłoszenie reklamacje związane z usługami elektronicznymi Usługobiorca, może składać w formie elektronicznej na adres elektroniczny Usługodawcy lub pisemnie na adres pocztowy Usługodawcy.

2. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać: opis przedmiotu reklamacji, opis okoliczności, informacje o rodzaju nieprawidłowości i datę wystąpienia, żądanie, dane kontaktowe podmiotu składającego reklamację. Wyżej wskazane elementy przyczynią się do sprawnego rozpatrzenia zgłoszenia reklamacyjnego.

3. Odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne następuje niezwłocznie, tj. nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wpływu zgłoszenia reklamacyjnego do Sklepu. Za datę wpływu zgłoszenia uważa się datę wpływu wiadomości e-mail do skrzynki poczty elektronicznej Usługodawcy lub podjęcia przez Usługodawcę zgłoszenia przesłanego za pośrednictwem operatora pocztowego.

4. Odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne, w przypadku braku innego żądania, następuje w tej samej formie, w której zgłoszenie zostało do Usługodawcy skierowane.


§8 Cena i płatność

1. Ceny towarów oferowanych w Sklepie są podawane na stronie internetowej. Wiążące są ceny wskazane przez Sprzedawcę w chwili składania zamówienia przez Kupującego.

2. Ceny są cenami brutto w złotych polskich.

3. Ceny nie zawierają kosztów dostawy oraz innych dodatkowych kosztów związanych z zamówieniem.

4. Płatność za zamówiony towar następuje jedynie metodami przewidzianymi przez Sprzedawcę i wskazanymi w regulaminie oraz na stronie Sklepu w zakładce „Dostawa i płatności”.

5. Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia, pod rygorem jego anulowania.

6. Płatność może zostać dokonana za pośrednictwem:
- przelewu tradycyjnego na rachunek bankowy Sprzedawcy: „SISTRE” Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie mBank nr 88 1140 2004 0000 3802 8194 7220;
- systemu płatności online (usługa Integratora Płatności Paynow, która jest usługą płatniczą umożliwiającą natychmiastowe przyjmowanie płatności za zakupione towary);
- karty płatniczej (usługa Paynow za pośrednictwem Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie umożliwiająca przyjmowanie płatności za pośrednictwem kart płatniczych Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro).

7. Rozliczenie transakcji następuje poprzez:
- mBank S.A. z siedzibą w Warszawie - ul. Prosta 18, 00-850 Warszawa, zarejestrowany przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS 0000025237, NIP: 526-021-50-88, kapitał zakładowy wpłacony w całości 169.468.160,00 zł wg stanu na 01.01.2021 r. (w przypadku płatności za pośrednictwem przelewu tradycyjnego);
- mBank S.A. z siedzibą w Warszawie – j.w. (w przypadku płatności za pośrednictwem Integratora Płatności Paynow).
- Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie - ul. Powstańców Warszawy 6, zarejestrowana w Sądzie Rejonowym Gdańsk - Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS 0000320590, NIP: 585-135-11-85 o kapitał zakładowy wpłacony w całości 2.205.500 zł (w przypadku płatności kartami płatniczymi: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro);

8. Dniem dokonania płatności jest dzień zaksięgowania płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy (w przypadku przelewu tradycyjnego i płatności kartami płatniczymi), albo przez operatora płatności (w przypadku płatności za pośrednictwem Integratora Płatności Paynow);

9. Warunkiem realizacji zamówienia jest pozytywna autoryzacja transakcji przez operatora rozliczającego transakcję. W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym w tytule przelewu należy podać numer zamówienia. W miarę możliwości numer zamówienia należy podać również w przypadku płatności automatycznej i mobilnej;

10. Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.


§9 Dostawa

1. Dostawa zamówienia następuje jedynie w formie przewidzianej przez Sprzedawcę i wskazanej w regulaminie oraz na stronie Sklepu w zakładce „Dostawa i płatności”.

2. Wybór metody dostawy należy do Kupującego. Dostawa jest realizowana na terenie Polski, ewentualna dostawa poza granice Polski wymaga indywidualnych ustaleń ze Sprzedawcą.

3. Kupujący ma możliwość wyboru dostawy zamówienia przez:
- Pocztę Polską (Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, ul. Rodziny Hiszpańskich 8, 00-940 Warszawa, zarejestrowana przez Sąd Rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy nr KRS 0000334972, NIP 5250007313, kapitał zakładowy wpłacony w całości 964 140 000, 00 zł);
- kuriera (firmę kurierską) współpracującego ze Sprzedawcą;
- paczkomat InPost (InPost Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, ul. Wielickiej 28, 30-552 Kraków, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Krakowa - Śródmieścia Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego nr KRS 0000543759, NIP: 6793108059).

4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie albo niedoręczenie zamówienia przez podmiot realizujący dostawę, które wywołane zostało w wyniku podania przez Kupującego błędnych lub niepełnych danych adresowych odbiorcy przesyłki.

5. Podczas odbioru przesyłki Kupujący powinien sprawdzić przesyłkę w obecności kuriera pod kątem stanu opakowania zewnętrznego i kompletności zamówienia. W przypadku widocznych śladów sugerujących naruszenie przesyłki lub jej uszkodzenia, Kupujący wraz z doręczycielem zobowiązany jest sporządzi, podpisać i opatrzyć datą protokół szkody.


§10 Reklamacje konsumenckie

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec konsumenta oraz przedsiębiorcy na prawach konsumenta za zgodność towaru z zawartą umową sprzedaży na zasadach określonych w kodeksie cywilnym, jeżeli sprzedany towar ma wadę fizyczną lub prawną, której szczegółowy opis znajduje się w Kodeksie Cywilnym (Dział zatytułowany „Rękojmia za wady” od art. 556 do art. 576 Kodeksu Cywilnego).

2. W przypadku stwierdzenia niezgodności towaru z umową przed upływem okresu odpowiedzialności Sprzedawcy, tj. dwóch lat od wydania towaru, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta jest zobowiązany zawiadomić Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji poprzez:
- przesłanie skanu formularza reklamacyjnego wypełnionego i opatrzonego podpisem oraz datą - na adres poczty elektronicznej Sprzedawcy;
- przesłanie wypełnionego, wydrukowanego i opatrzonego podpisem oraz datą formularza reklamacyjnego - na adres pocztowy Sprzedawcy.

3. Zgłoszenie reklamacyjne może zostać złożone na formularzu, który Sprzedawca udostępnia na stronie internetowej w zakładce „Zwroty i reklamacje”.

4. Dopuszczalne jest złożenie zawiadomienia reklamacyjnego przygotowanego w jakiekolwiek innej formie, gdzie wskazane zostaną w sposób jednoznaczny, co najmniej: imię, nazwisko i adres zgłaszającego reklamację; określenie reklamowanego towaru, w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (tj. nazwa, kolor, rozmiar); numer zamówienia; opis niezgodności towaru i termin w jakim wada została dostrzeżona oraz okoliczności uzasadniające reklamację; żądanie reklamującego; datę wniesienia reklamacji; podpis zgłaszającego reklamację.

5. Do zawiadomienia należy załączyć kopię dowodu zakupu reklamowanego towaru.

6. W celu umożliwienia Sprzedawcy podjęcia decyzji, co do uznania bądź nie uznania reklamacji, konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta zobowiązany jest odesłać reklamowany towar do Sprzedawcy albo po wcześniejszym ustaleniu ze Sprzedawcą szczegółów przesłać zdjęcia reklamowanego towaru (w przypadku, gdy będzie to forma wystarczająca do dokonania oceny towaru), aby Sprzedawca mógł dokonać oględzin lub oddać reklamowane towary celem zaopiniowania ich przez rzeczoznawcę.

7. Zasadność reklamacji zostanie zbadana w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania przesyłki zawierającej reklamowany towar, kopię dowodu zakupu oraz podpisane oświadczenie o wyborze podstawy składanej reklamacji i żądaniu.

8. Informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji zostanie przesłana do Kupującego w formie w jakiej zostało złożone zgłoszenie reklamacyjne (tj. za pośrednictwem poczty elektronicznej albo pocztą tradycyjną).

9. Towar objęty zawiadomieniem reklamacyjnym powinien spełniać podstawowe warunki higieniczne, a przesyłka zawierająca towar powinna go należycie zabezpiecza.

10. W przypadku uznania roszczenia reklamacyjnego Sprzedawca zwraca reklamującemu poniesione koszty dostarczenia (do wysokości zwykłych kosztów dostawy przy powszechnie przyjmowanej formie dostawy zaakceptowanej przez Sprzedawcę).

11. Jeżeli zamówiony towar jest niezgodny z umową, Kupującemu przysługuje prawo żądania obniżenia ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz podlegała już wymianie lub naprawie przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.

12. Konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta, może zamiast proponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, jeżeli doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez reklamującego okaże się niemożliwe albo wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Na potrzeby oceny ww. okoliczności uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową, rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także niedogodności, na jakie narażony byłby konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta.

13. Obniżenie ceny następuje z uwzględnieniem proporcji wartość rzeczy z wadą do wartości rzeczy bez wady.

14. Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.


§11 Zwrot towaru i prawo odstąpienia

1. Kupujący, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość może w terminie 14 dni od dnia otrzymania towaru odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.

2. Odstąpienie od umowy wymaga od Kupującego złożenia jednoznacznego oświadczenia w tym zakresie, które należy przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, albo pocztą tradycyjną na adres Sprzedającego. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

3. Oświadczenie może zostać złożone na formularzu, który Sprzedawca udostępnia na stronie internetowej w zakładce „Zwroty i reklamacje”. Dopuszczalne jest złożenie oświadczenia przygotowanego w jakiekolwiek innej formie, gdzie wskazane zostaną w sposób jednoznaczny, co najmniej: imię, nazwisko i adres odstępującego; określenie towaru w zakresie w jakim jest to właściwe dla danego jego rodzaju (tj. nazwa, kolor, rozmiar); nr zamówienia; podpis składającego oświadczenie i data.

4. Sprzedawca niezwłocznie prześle odstępującemu potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jeżeli oświadczenie zostało złożone za pośrednictwem poczty elektronicznej.

5. W celu umożliwienia Sprzedawcy wykonania niezbędnych działań związanych z realizacją prawa do odstąpienia od umowy, Kupujący zobowiązany jest odesłać towar do Sprzedawcy. Do przesyłki należy załączyć wypełniony i podpisany formularz o odstąpieniu od umowy oraz kopię dowodu zakupu towaru.

6. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.

7. Jeżeli Kupujący złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Sprzedawca przyjął zamówienie do realizacji, zamówienie nie podlega realizacji (oferta Kupującego przestaje wiązać).

8. Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci Kupującemu wszystkie dokonane przez niego płatności, tj. zapłaconą cenę oraz koszty doręczenia zamówienia (jeżeli zostały poniesione). Zwrot następuje przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

9. Zwrot płatności następuje w ciągu 14 dni roboczych od dnia faktycznego zwrotu towaru.

10. Zwrot rzecz lub jego przekazanie osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru powinien nastąpić niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym Kupujący odstąpił od umowy.

11. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

12. Kupujący ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

13. Kupujący ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie lub zmniejszenie wartości rzeczy, jeżeli powstały one w skutek niewłaściwego bądź wykraczającego poza niezbędny i konieczny sposób korzystania w celu sprawdzenia cech towaru.


§12 Prawa autorskie

1. Wszystkie przedmioty oferowane w Sklepie zostały zaprojektowane przez SISTRE Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie i podlegają ochronie na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1062, ze zm.).

2. Ochronie prawnej na podstawie obowiązujących przepisów prawa podlegają również treści, w tym grafiki, filmy oraz zdjęcia.


§13 Postanowienia końcowe

1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działania administratorów serwerów pocztowych, które obsługują wskazany przez Kupującego adres e-mail oraz za usuwanie i blokowanie wiadomości elektronicznych przez oprogramowanie zainstalowane na komputerze używanym przez Kupującego.

2. W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, m.in. ustawy z dnia z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 2022 r., poz. 1360, ze zm.) oraz przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014 r., poz. 287, ze zm.) i ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r., poz. 344).

3. Wszystkie nazwy produktów zamieszczone na stronie Sklepu używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. prawo własności przemysłowej (Dz. U. z 2021 r. poz. 324).

4. Regulamin udostępniany jest nieodpłatnie, w każdym czasie na stronie internetowej Sklepu w zakładce „Regulamin” oraz w koszyku zamówień (za pośrednictwem linku do zakładki „Regulamin”).

5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, przy czym zmiana taka nie wpływa na prawa osób, które złożyły zamówienia bądź zawarły umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną przed dokonaniem zmiany.

6. Usługobiorcy, którzy posiadają konto klienta w Sklepie zostaną powiadomieni o każdej zmianie regulaminu pocztą elektroniczną na adres e-mail podany przez Usługobiorcę. Usługobiorcy, który nie akceptuje zmiany regulaminu, przysługuje w każdym czasie prawo do wypowiedzenia umowy o prowadzenie konta klienta poprzez usunięcie konta lub złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia, w dowolnej formie o wypowiedzeniu usługi polegającej na korzystaniu z konta klienta.

7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do bieżącej zmiany cen towarów, zmiany liczby sztuk towarów, zmiany wysokości opłat za doręczenie towaru, wprowadzania i wycofywania towarów oferowanych w Sklepie, wprowadzania i wycofywania akcji promocyjnych prowadzonych przez Sklep, przy czym zmiana taka nie wpływa na prawa osób, które złożyły zamówienia bądź zawarły umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną przed dokonaniem zmiany.

---